It's begin to look alot like christmas!~

God kväll mina kära läsare!
Just nu ligger jag nermysd i soffan under en lurvig filt och julstämmningen är på max!
Igår kväll åkte jag till Mediamarkt med mamma och köpte julklappar,
Sen åkte vi hem, satte på absolute christmas (en väldigt gammal version som jag haft sen jag var ett barn),
När jag hör dom låtarna VET jag att nu jädrar är det jul, den skivan har jag haft sen jag var 9-10 år, kanske tidigare! och varje jul har den fyllt vårat hus och nu lägenhet en musik :)
Så när den var på så började vi med att dekorera granen, om det är något jag och mamma älskar så är det att pyssla och dekorera (som mina fest deltagare vet, det är aldrig något "litet" när det gäller mig) så vi har samlat på oss en massa julpynt under tiderna, så vi drar ner flyttlådan från vinden som är fylld med bara julpynt,
Sen åker alla tomtar, ljusstakar m.m upp!
Det är jag stör mig på med dom flesta männsikor är julgranarna, dom sätter så lite dekorationer i dom!
jo visst det ska ej se ut som ett bombnedslag, men det ska vara ljusslingor, glitter, isslingor, istappar, glasdroppar, julgranskulor i minst 5 olika sorter m.m! den ska se ut som en skatt!:)
En bild på våran julgran i år (mobilkamera kvalla!)
 
Sen idag slutade jag halv 11, vi stannade dock kvar på skolan för att vara med på jullunchen såklart!
Julmust, Prinskorv, Köttbullar, Potatisgratäng med sånna där små fiskar (minns ej namnet, SUE ME!), potatis, gravad lax, ägg, pepparkakor, vörtelbröd och såklart allas favvo... Julmust!
Så när man ätit så mycket så det känns som om man ska sprängas då är man klar!:)
När jag kom hem la jag mig och spela lite farcry (såklart), sen satt jag och kolla på tv och helt plötsligt så står älskling framför mig! då hade han slutat skolan och kände för att komma och överaska mig, gullungen!:)
han åkte dock vid halv 4 för att köpa min julklapp (spännande!~) och jag somnade! haha!:)
När jag vakna så åkte jag till bussstationen med mamma och köpte bussbiljetterna till hemavan (vi hann ej igår!) så nu känns det verkligen som om den helgen är nära, snart åker vi!
Men nu ska jag hoppa in i ångbastun och ta det lungt ett tag för att lugna ner julneverna!
Visst känner man hur julen närmar sig? Längtar!
Ps: imorgon är det ju trippelboll, bergsprängaren står redo i hallen tillsammans med trumpeterna,
i år ska vi alla vara... Tjuvar! Förutom ken som ska vara polis! ;)
1 Kommentarer till "It's begin to look alot like christmas!~"
Postat av: S

Sardeller xD och allas favorit...?


Datum: 2012-12-20 / Klockan: 18:03:05

Vad har du på hjärtat?:

Namn: E-postadress (Bara jag som ser!):

URL/Bloggadress:

Glöm inte mig!♥

Kommentar:

Trackback