ENKELT! Julnaglar för nybörjare, steg för steg.

Jag ville gör något snabbt och enkelt för julavslutningen imorn, på fredag ska jag göra riktiga naglar; för då har jag tid (Mina julnaglar brukar ta c.a 2 timmar).
Men här har ni steg för steg hur ni göra vackra glimmiga julnaglar!

Steg 1:
Base Coat, det skyddar nagel och gör b.la så att nagellacket håller sig kvar längre.


Steg 2:
Rött Nagellack av valfri röd ton. Oroa dig inte om du hamnar utan för, ta bara en tops med lite nagellack på och ta bort det runt om sen, Ha tålamod, låt det torka hand för hand för bästa resultat!


Steg 3:
Glitter, silver eller guld; ni väljer. Jag tog guld, Ta ett tunt lager glitter och applicera det på nageln.


Steg 4:
Top coat, Gör så att nagellacket håller sig kvar änu längre och ger det en glansig effekt.
Dok använde jag Matte top coat, vilket gör att färgen inte blir glansig utan matt!
Fint vilket som:)
KLAR!


1 Kommentarer till "ENKELT! Julnaglar för nybörjare, steg för steg."
Postat av: Mirjam

Tycker du att "base coat" funkar bra? :O Har aldrig vågat testa (a)

URL: http://mirjamderko.blogg.se/
Datum: 2011-12-23 / Klockan: 01:38:39

Vad har du på hjärtat?:

Namn: E-postadress (Bara jag som ser!):

URL/Bloggadress:

Glöm inte mig!♥

Kommentar:

Trackback