Sjukt trött fortfarande + Igår + nya natt naglar...

ν(o ̄O ̄o)γアーロ!\(o ̄∇ ̄o)/ ハッーーー♪
Hej bloggen! jag är sjukt trött:o jag sov endå till klockan 1 idag men är fortfarande sjukt trött >.< konstig jag är va?
Anyways, gårdagens middag vart jättegod:D jag är jätte stolt över mig själv^o^
ni måste prova!
Grekisk fläskfile med klyftpotatis
Recept:
Marinad:
½ dl olivolja
1 citron
2 vitlöksklyftor
2 tsk oregano( ev mer om man vill)
2 krm sv. peppar
Gör så här:
Blanda ihop marinaden i en skål med lock.
Pressa i saften från citronen samt skala och skär vitlöken i små bitar.
Lägg i fläskfilén i marinaden i ca 2 timmar.
Vänd filén några gånger då och då.
efter fläskfilén har marinerats har du 2 alternativ
1. grilla den
2. tilllaga den i ugnen
(jag gjorde den i ugnen)

1. Ta upp filén, torka den. Grilla den ca 20-25 minuter
Vänd den då och då, så den får fin färg runt om.
2.
Ställ ugnen på 220°C.
lägg bakplåtspapper i en plåt med höga kanter.
Lägg i fläskfilén, stoppa i en värme mätare!
ställ in den i mitten av ugnen, när termometern visar 63° så ta ut den!
Klyftpotatis!
Klyva potatis i klyftor och lägg på en plåt.
ringla på olivolja över dom (c.a ½dl)
salta, peppra
in ugnen på 220° tills gyllenbruna.
Sen efter maten tog jag cykeln och cyklade hem till fufu där vi såg filmen "Hitch", jag har den på dvd så jag har sett den ganska många gr men ack så bra!:)
(ett kort jag tog igår när jag cykla!, nej jag är ej solbränd det är solen som gör
så jag ser röd ut!)
Sen när jag kom hem så ungefär halv 3 igår natt fick jag för mig att jag skulle göra lite nailart, eftersom jag var så trött så vart det inte så jätte bra men jag gjorde svart;vita swirls:D på naglarna, ungefär ngt sånt här fast annorlunda på varje nagel...
Vad händer senare idag då... jag ska baka rabarberpaj och försöka hinna med att cykla upp till bibloteket, men dom stänger väll typ 4a idag... det blir tigth men vi får se vad jag hinner!
Ikväll är det felix som ska göra mat, ajdå, vi får se hur det går...
Nu ska jag nog göra ngt som piggar upp mig. ses sen!:D
0 Kommentarer till "Sjukt trött fortfarande + Igår + nya natt naglar..."

Vad har du på hjärtat?:

Namn: E-postadress (Bara jag som ser!):

URL/Bloggadress:

Glöm inte mig!♥

Kommentar:

Trackback