vad har hänt under mitt sommarlov igentligen?:o

Eftersom min blogg hade ett uppehåll under sommaren så har ni ej fått veta vad jag har gjort!:o
men jag kan säga att den här sommaren är nog en av dom bästa♥
sist jag bloggade så hade jag just varit i åsele och just introducerat min nya "diet" för bloggen,
Det som hände näst var att jag vart väldigt sjuk, jag fick "Kissing-disease"/mononukleos/Kyss-Sjuka.
Ja som ni kanske förstår så smittas det via saliv! men jag vart så sjuk att jag nästan hamnade barnkliniken för att jag ej kunde äta... men efter 3 veckor så började jag känna mig bättre och nu mår jag finfint!:) dock så kan viruset fortfarande vara kvar i min kropp så jag får t.ex inte dricka alkohol eller anstränga mig fysisk eller motionera (YES INGEN IDROTT PÅ SKOLAN!♥) ;D
men eftersom jag visste att detta virus skulle vara så länge (kan vara upp till 6 månader), så levde jag på mitt liv som vanligt och låg ej bara hemma sjuk! ;)
så altså! efter åsele marknad så fick jag ett sommarjobb hos min mormor, jag skulle måla en husvägg på min stuga och få 500 kronor, vilket jag gjorde med glädje!;D
Dock fick jag en MASSA färg på mig :(

Sen måste jag ju visa denna bild! det är min kusins-tjejs-barn som medans jag och mattias lekte med webbcamen så kom hon fram och klickade på ta kort och tog kort på sig själv! haha sjukt söt!:)
Sen har jag spenderat mestandelen av min sommar med Mattias♥
b.la så ena dagen så åkte vi till kiosken, köpte en cola, gjorde kladdkaks smet, och hade picknik i trädgården♥
Så där låg vi och mös och sola hela dan♥
hade typ 1000 röriga bilder som vi har tagit, men jag lägger bara upp 2! xD
 
Sen någon dag senare var det älsklignens födelsedag!:D
så då vart det att fixa naglarna!;)
så då spenderade vi förmiddagen hos han och jag fick hälsa på hans släkt m.m  :)
han fick 2 mobilskal av mig i födelsedags present ;)
Have you been good or bad? ;)
Senare på kvällen så hade jag och han eget födelsedags firande hemma hos mig, vi såg på film och bara mös hela kvällen♥
 
sen någon dag senare åkte jag ut till sikeå, jag tog några bilder där så ni får veta hur det är ungefär att ha stuga i buschen (som vi kallar det).
vi var i sikeå 2 dagar den gången, ena dagen gjorde vi inte så mycket men andra dagen åkte vi och antik-shoppa
i en närliggande by, där köpte jag en smarrig bakelse och en liten cool statyett som jag inte riktigt vet vad han är eller vad han är till för men han som sa till mig att han ville inte stanna kvar där, 65:- kosta han men han var värd det!
 
jag har även ökat min egoboost dörr, den har funkat jätte bra och jag har bättre självförtroende än någonsin förr!:D här har ni några bilder på hur den ser ut just nu!♥
texten är en låttext från "underbar" av Fronda.
 
Sen har jag varit änu mer med mattias, här är några bilder från när vi lekte med min kamera :D
 
Sen var jag och såg "The amazing spiderman" med mamma, den var riktigt bra!:) dock kan jag inte säga att det var så himla mycket bättre än dom gamla, jag vet att flera har beskrivit denna som "bättre" men det kan jag ej hålla med om, orginalet är alltid bäst!:)
 
Sen gick det mesta av mina dagar i 1 vecka åt att planera för minnas överasknings fest!!:D
Jag började med att köpa presenten, vilken jag tyckte var den mest episka presenten någonsin!:)
Hon fick:
Mocking jay pin: Alla som har sett hungergames har sett denna förr, och eftersom Minna är världens hungergamesfanast och hon har varje gång vi varit på stan gått och kollat på den här men aldrig känt att hon har haft pengar nog att kasta bort på den, så var det min uppgift att köpa den åt hon!:D
Kondomer: Duuh hon fyller 15, BYXMYNDIG! ↓
Underkläder: Så hon har något snyggt att ha när hon ska använda den överstående presenten! ;) 
Mixtape: Eftersom jag och Minna har precis samma musiksmak så gjorde jag ett mixtape till henne med massa awesom musik!:D ( jag gjorde senare ett fodral till skivan som syns längre ner)
(känner ni igen bakgrunden? ;) den är från min header!, PS: jag vet att jag skrev fel på "believing" men det var försent när jag kom på det!)
 
När present var klar, lokalen bokad m.m så började jag med dekorationerna, jag gjorde b.la denna banderoll!
Så nu är hur vi gjorde det!
Jag åkte dit extra tidigt för att fixa till allting, klockan 4 kom tjejerna till lokalen och hjälpte mig, vi gjorde b.la en tårta m.m där, kl halv 6 var jag & agnes och köpte pizzan, klockan 6 åkte jag i en bil för att hämta minna som trodde att hon skulle bara vara med jag och hanna på grubbe, men så fort hon gick ut ur sin dörr så satte jag på henne detta:
Hörlurar som spelade hennes favorit musik jätte högt så hon inte hörde något, en svart mössa så hon ej såg något! hon fick hålla i min arm medans jag ledde henne till bilen, när jag satte hennes hand på bil dörren så utbrast hon " ÄR DET EN BIL?!" haha! sen när jag hade satt henne i bilen hoppade jag in i framsättet och skrek "kör kör kör!" och då utbrast minna "Blir jag kidnappad?! D:" hahaha!:)
Sen när vi kom fram till lokalen ledde henne dit där tjejerna väntade med släckta lysen, jag tog av henne mössan m.m och tände lampan och då hoppade tjejerna upp och ropade "ÖVERASKNING!", sen åt vi middag och öppnade presenter m.m, här är några bilder från den aftonen^^♥
Tjejerna står och skär upp pizzan innan minna kommer! :P

↓Minnas tårtbit↓
↓jag mumsar tårta ↓
 
Just innan hade jag köpt en ny tröja, den är på bilden ovanför men här får ni en till på den:
 
Sen den bästa som har hänt mig i sommar, LINN KOM JU HIT!♥
Hon var här i 3 dar, första dagen mötte jag henne, julia och julias mamma (Hon var där för att se till att jag ej var farlig) mig vid hemmakväll, linn bara sprang mitt över vägen för att hälsa på mig♥ ååh vart så glad över att äntligen få träffa henne♥
vi strosade mest runt i umeå hela dan och kvällen, jag visade dom min skola m.m♥
dag 2 så gick jag och linn på äventyr! vi köpte munkar & läsk och gick längs strandjoggen till fågelskådningen och sen satt vi där och fika och prata i timmar♥
sen den kvällen spenderades i stadsparken där vi lyssnade på musik och kollade på gatuartister^-^♥
Dag 3 var nog den bästa, vi shoppade under dagen, tyckte det var lite ironiskt att dom åkte från stockholm till umeå sen shoppar dom HÄR? haha!:) men vi satte oss ner på NK (nya konditoriet) och tog en fika c:
↓ Jag älskar dig bästa vän! ↓
 
Kvällen spenderades på hotellrummet där vi hade köpt hem sushi, såg systrar i jeans andra sommaren och flummade med hög musik hela natten, vi sprang bland annat barfota från hotellet till segaråttan och köpte godis!
sen när jag var tvungen att åka hem var det ett sorligt farväll och jag grät hela vägen hem så mattias fick möta mig halvvägs och ta hand om mig, jag kunde ej sluta gråta :(
 
Sen nån dag senare så firade jag och mattias våran 1 månads-dag!:)<3 jag packade en picknik och vi cyklade till bölesholmarna och badade och såg solnedgången♥ Jag älskar dig♥
 
Annars då? jag har börjat träna! eller motionera! (fastän jag inte får...) här om dan så gick jag och mamma från väst på stan till strömpilen!:P
 
Sen har jag varit och shoppat en massa, dessa skor beställde jag i fredags (och fick sms idag om att dom har kommit! ;) )
 
Sen klippte jag och färgade Eilas hår i förrgår!:)
vad tycks? hon vart nöjd i alla fall!:)
 
2 Kommentarer till "vad har hänt under mitt sommarlov igentligen?:o"
Postat av: Anonym

Ah! Långt inlägg<3 iaf, vart köpte du mockingjay-pinnen?:)

Svar: Den finns på guldfynd (i alla fall här i umeå!) och kostar 150 kr! :)Kram
Alicia Sjöberg


Datum: 2012-08-14 / Klockan: 21:41:55
Postat av: Umebon

JAG HITTAR DEN INTE!! Visst är det på guldfynd i bakfickan?

Svar: Den är lite smågömd ;) japp det är guldfynd i bakfickan!:)let me guide you through it, kolla när du kommer in i butiken så är det till HÖGER om kassan i typ hörnet, det är ej till vänster brevid ringarna och den hänger inte bland örhängerna, dock när jag var där sist fanns det bara c.a 3 st kvar, men om du skyndar dig kanske du hittar dom!:), om du fortfarande inte vet vars jag menar så kan du gå ut ur butiket sen kolla in genom skylt fönstret där, om du ställer dig vid fönstret just brevid kassan så är dom rakt framför dig!, dom är lite halft gömda :)
hoppas du hittar dom!
Kram
Alicia Sjöberg


Datum: 2012-08-16 / Klockan: 22:20:24

Vad har du på hjärtat?:

Namn: E-postadress (Bara jag som ser!):

URL/Bloggadress:

Glöm inte mig!♥

Kommentar:

Trackback